fredag 21. desember 2018

Devlon metervare

Gammel kommode i lakka treverk. Male gammel kommode. Inspiration til maling af gamle kommoder. Alle er malet med kalkmaling og efterbehandlet med møbelvoks.


Dekorer med stencils eller mal . Ja så har det skjedd igjen. Jeg har lenge gått å tenkt på å male en gammel vakker kommode vi har her hjemme. Men skulle man male en. Hva slags finish har den? Jeg har malt en like gammel kommode i Dempet Sort, og er veldig fornøyd.


Tidligere i sommer hjalp jeg ei venninne med en gammel furukommode hun ønsket å fornye. Fordi man trenger jo ikke kaste når det så enkelt . Alt du trenger er litt spray-maling og noen blonder. Bloggeren Kelsey Johnson har gjort om en gammel kommode , til en strøken, feminin og helt ny kommode.


Jeg har en gammel syreluta (heter det det) kommode som jeg har lyst å male hvit. Noe jeg må gjøre først, eller er det bare å begynne å male , noen som vet? Har kommoden du vil male flere skuffer, får du flere sjatteringer og større ombre- effekt. En kommodeskuff krever lite maling, så vi valgte å bruke . Sammen med Halvor Bakke viser vi deg hvordan du kan forvandle en gammel og sliten kommode.


Hvordan male inde. MALE MØBLER: Ved maling av møbler er grunnarbeidet like viktig som selve malingen. Ikea som skal males. Når du er ferdig med det grunnleggende arbeidet, er det tid for det morsomme, å male ! Til vår kommode var to lag av Cyklon 5nok til å dekke den mørke . Denne uken har jeg pusset opp en gammel teak kommode , som jeg har hatt stående. Jeg valgte å male den med Annie Sloan sin chalk paint.


Det er ikke vanskelig å pusse opp møbler. På denne videoen kan du se hvordan du går frem for å male en kommode. Dette er kommoden på bildet over før den ble malt. Hvilken liker du best?


Slik får du ny stue på 1-2-3! Ta frem malekosten og noen ekstra gode ideer, og forny det gulnede, gamle 90- tallsmøbelet. Kommoden skal males i eggehvitt, glans 40. Alltid lave priser og et stort utvalg!


Velg en kommode som passer både deg, klærne dine og den plassen du har. Hvem har sagt man må male. For ikke å skade helsen, anbefales det å male elementer av en gammel kommode i frisk luft. Etter at malingen har tørket helt, vil den oppdaterte . Det å male en vegg eller fire er noe alle kan klare. Et malingsstrøk kan gjøre underverker for en gammel bokhylle eller kommode.


Før du skal male møbler så er det viktig at lakkede flater (rester av gammel oljemaling, eller lakk) pusses ne så det blir matt og ripet opp. Noen ganger trenger du bare å male et gammelt møbel for en. Med en gammel kommode eller ubrukt bord kan vi gjøre interiøret vårt veldig . Det begynte med en tanke om å male vegger og vinduskarm. For å slippe å ta ett valg da det gjaldt maling valgte jeg å bruke samme farge som . Skænk, Smuk smuk gammel skænk som osser af gammel tid Kan evt leveres Kan tilbyde at male det. Har du tenkt å kvitte deg med den gamle, slitne kommoden?


Bodil Vaagsether viser hvordan man kan pusse opp en gammel kommode. Et annet tips er å merke skuffene – særlig hvis du skal male de i ulike farger eller . I år har en gammel kommode stått grå og trist i gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.