mandag 30. juli 2018

Cellbes kjoler

Cellbes kjoler

Aldri før har Järvsö arrangert en så stor begravelse. Vår kjære mor, søster, bestemor , oldemor og tante har nå gått bort fredelig etter . Konfirmasjonssang fra en bestemor. Og mye sakprosa – ofte relatert til det jeg jobber med. Bestemor skiftet den tårevåte blusen og jeg beordret henne til å lese en gang . Till begravningsprogrammet, i dödsannonsen eller på kort till blomsterkransen kan det vara fint att skriva några väl valda ord eller en fin begravningsdikt.


Det ble vel den lengst annonserte begravelsen i vår ti sa Stålsett til latter fra. Resten av begravelsen planla vi sammen. Mamma hadde en utklippsbok som hun selv laget, full av dikt , ordtak, vitser, glupe ord og bilder . Dikt ved graven Hedningen av: Gard Langholen.


Da vi skulle få noen til å holde denne begravelsen ble det helt umulig for oss. Bestemor døde, bestefar døde, mamma døde, pappa døde, og tilbake var vi fem. Merethe skrev et dikt til din begravelse mamma. Tårene minne triller når jeg skriver diktet mamma. Tenker på deg hver dag, Bestemor.


Da jeg valgte dette diktet til midtblokka i Down in The Garden, visste jeg ikke at hun skulle. Kan jeg få låne det vakre diktet ditt til min mormors begravelse ? Noen som har et tips til et dikt som passer til å leses opp i en begravelse ? Avdøde er en eldre mann som etterlater seg barn og barnebarn. Enkelte dikt , vers, musikkstykker, salmer og sanger brukes ofte i gravferdssammenheng.


Her finner du et utvalg. Kanskje finner du ingenting som passer? Mine skriblerier. May-Lill synger. Livet er framleis bare ditt lyset vekker deg som før.


Cellbes kjoler

Det vesle andedraget med frostrøyk driv over ditt vatn og lyer du kan du høyre hav og berg møtest. Dikt bestefar begravelse – Gardinløsninger til store …. Forslag til minneord ved begravelse og bisettelse. En siste hilsen vi deg sender, med takk for alt som du oss ga. Noen leser sløyfene i forbindelse med seremonien.


I en begravelse eller bisettelse . Bestemor sa hun skulle ringe meg igjen når de hadde tatt undersøkelser på sykehuset. Du hadde aldri fred før det du slet med var dig fullt ut verdig. Jeg kjenner dig. Utrolig fin skrevet, og kjempe fint dikt ! Rolf Jacobsens dikt om å vente, i disse ventens tider:. Så i tante Svanhilds begravelse i vår kom ideen om et treff utenfor rammen av en begravelse.


Cellbes kjoler

Det er ei stund til begravelsen starter, så vi går over broa til mamma si leilighet. Mamma har også vært hos bestemor og planlagt begravelse de siste dagene, og har. Det går også an å for eksempel lese et dikt til bestefar. Ukens oppskrift er mormors makrellkaker. Att välja precis rätt ord till en ny liten människa är lika viktigt som svårt.


Huset til mormor og morfar er heilt spesielt for meg. Barndomsminna, idyll, en rolig hverdag sjøl om klokka opplyste hver halvtime at tida gikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.